De fondsen die je ophaalt met allerlei initiatieven investeren we in lokale schoolprojecten. Ontdek hoe je jezelf kan inschrijven en welke administratie je in orde moet brengen. Wil je weten wat wel en niet inbegrepen is in de deelnameprijs?
We vragen een (minimum)bijdrage van 4.000 euro per deelnemer. We verwachten niet dat je het volledige bedrag zélf betaalt. Alhoewel dat natuurlijk altijd mag. Mobiliseer iedereen rondom jou om jouw project te sponsoren.
Het inschrijvingsgeld omvat de reiskosten (2500 euro) van elke deelnemer en de minimum bijdrage (1500 euro) aan de fondsenwerving voor het schoolproject.
In de bijdrage is inbegrepen: vlucht heen en terug, basis reisverzekering, twee Bioracer outfits, alle overnachtingen, maaltijden ter plaatse met drank (vijf frisdranken of lokale bieren, geen wijn, noch sterke drank), bevoorradingen tijdens de fietsetappes, organisatie van de fietstochten en de minimum bijdrage aan de goede doelen van Bonjour Afrique vzw.
In de bijdrage is niet inbegrepen: facultatieve toeristische uitstappen, dranken buiten de maaltijden, eigen uitgaven (geschenken, massages, kledij etc.), fiets, GPS, fietstransport, reispaspoort, visum, inentingen en verzekering (via organisatie).
Worden er infossessies en deelnemersvergaderingen georganiseerd
Wij organiseren verschillende infosessies om in te schrijven voor Vélo Afrique Kameroen.
Wanneer alle deelnemers gekend zijn worden er deelnemersvergaderingen georganiseerd. Tijdens deze vergaderingen wordt het hele avontuur in detail uitgelegd. Zo kan iedereen goed voorbereid toeleven naar de fietsuitdaging. Tijdens deze deelnemersvergaderingen gaan we in detail door het roadboek en staan we stil bij de verschillende onderdelen van dit avontuur.
Van de traditionele wafelenbak, spaghettifestijn, barbecue, wijnverkoop, carwash of rommelmarkt tot een sponsoring van jouw werkgever. Dankzij jouw creatieve sponsorwerving heb je in een mum van tijd het bedrag ingezameld. Tip: plan je fondsenwerving tijdig!
Je hebt een geldige internationale reispas nodig en een visum. De reispas dient minimaal 6 maanden geldig te zijn na terugkeer in België. Hoe je het visum aanvraagt leggen we je graag uit op onze deelnemersvergadering.
Natuurlijk hopen we dat je zelf meekan maar indien je door omstandigheden moet afzeggen dan gelden volgende annulatievoorwaarden:
a. tot 70 dagen voor vertrek: 70% terugvorderbaar van de reissom verminderd met het inschrijvingsgeld
b. tussen 70 en 55 dagen voor vertrek: 50% terugvorderbaar van de reissom verminderd met het inschrijvingsgeld
c. tussen 55 en 30 dagen voor vertrek: 25% terugvorderbaar van de reissom verminderd met het inschrijvingsgeld
d. minder dan 21 dagen voor vertrek: 0% van de reissom verminderd met het inschrijvingsgeld
Bij een annulatie van een deelnemer kan de deelnemer dit overdragen aan een derde. De mogelijke kosten die hiermee gepaard gaan zullen door de deelnemer gedragen worden.